MENÜ

ToC:

1. The Beasts of Northrend 
http://www.wowwiki.com/Beasts_of_Northrend

 2. Lord Jaraxxus 
http://www.wowwiki.com/Lord_Jaraxxus

 3. Faction Champions 
http://www.wowwiki.com/Faction_Champions

 4. The Twin Valkyr 
http://www.wowwiki.com/Twin_Val%27kyr

 5. Anubarak 
http://www.wowwiki.com/Anub%27arak_(Crusaders%27_Coliseum_tactics)

 

Lord Jaraxxus
 A csata 
 A fight jelentős mennyiségű healt igényel, a tankspot szerkesztői 5 heal, 1 main tank, 1 offtank, 3 dps felállást javasolnak! Más videókon 3 healer, 2 tank 5 dps felállást láttam. 
Nagyon sok fire damage röpköd mindenféle, ezért a paldinok fire aurája, vagy a shamanok fire toteme nagyon hasznos itt.
 3.1. A pozicionálás 
A Main Tank a szoba közepén tartja Jaraxxust, a raid többi tagja pedig álljon körbe, egymástól minimum 10 yard távra.
 3.2. A csata menete 
 A main tank felveszi a bosst, a többiek szépen beállnak egyenletesen köré. Nekilátnak ölni a dögöt. A boss fireballját szakítani kell. Ha nem sikerül megszakítani, akkor ki kell healelni a tankot és rohadt gyorsan leszedni róla a debuffot. Mivel irtózatos sebzés van (25k feletti plussz a dot) ezért ez embert próbáló feladat. 
 Megjön az első add, a Misstres of Pain. Az offtank felszedi, minden dps rámozdul, ha valakit kinéz magának azt veszettül gyógyítani kell, közben nem feledkezve meg a main tankról és a spell szakításról sem! 
 Ha meghalt az add vissza a bossra. 
 Jönnek az infernalok. Az offtank felszedi őket, és zerg rájuk. Ha valakire kimennek, akkor az kiáll az aoeből és megvárja, hogy az offtank felszedje. Közben heal ezrrel. 
 Ha valaki megkapja a heal elnyelő varázslatot azt szénné kell healelni, míg életben kell tartani a main tankot és a raidet. 
Az add fázisok ismétlik magukat, míg meg nem hal a boss.

 

The Twin Val’kyr " ikrek"
 A csata 
 Az ikrek nem fognak támadni, ha besétálsz a terembe, sőt, még akkor se ha kiválasztod, hogy melyik portálhoz kötöd magadat. 
 A csapat álljon fel félkörben a teremben, és két egyforma tank-dps-damage groupot alkosson. A két – ilyen módon kialakított csapat – kösse magát egy egy portálhoz, így kialakítva egy Dark (shadow damage) és egy Light (Fire damage) csapatot. Ha megkapták a debuffokat (Dark és Light Essence) kezdődhet a móka. 
 A Light debuffos csapat a Dark Val’kyrt, Darkbanet támadja, míg a Dark-os csapat (haha) Lightbanet. A debuff az ellenkező típusú bosson sebzés növekedést ad. 
 A tankoknak el kell különíteni egymástól a két csirkét és a portáljuk közelében kell tartaniuk őket. 
 A csata egyáltalán nem bonyolult, csak oda kell figyelni, hogy időben reagálj a két szárnyas képességeire. Ahogy elkezdődik a harc a terem különböző részein Orbok manifesztálódnak, amik ide-oda mozognak. Ha valaki hozzájuk ér, felrobbanak: 
 Két féle orb van, milyen meglepő: Dark és Light. Ha egy Orb felrobban, akkor a körülötte tartozkódók ha azonos debuffal rendelkeztek, mint az orb speed és damage buffot kapnak, míg az ellentétes fázisúak 7000 sebzést. 
 Ha egy boss ér egy orbhoz, ami vele azonos fázisú, akkor ő is megkapja a pozitív hatást. 
 Az ikercsirkéknek két fő képességük van, a Twin Pact és a Vortexx. Az életerejük azonos, ilyen szempontból egy targetnek számítanak. 
 A Twin Pact a heal spelljük, amit helyből azután kezd valamelyik használni miután bebubizta magát. A spell szakítható, de a bubi miatt nem férsz az ikerhez, így azzal kell kezdeni, hogy le kell ütni a dögről a bubit. Ezt egy módon tudja a raid megoldani: mindenki a varázslóval ellentétes portálra kattint, így szert tesz a varázslót extrán sebző debuffra. A heal varázslási ideje 15 másodperc, tehát ezen az időn belül fázist kell cserélni, lenyomni a bubit, és valami szakításra képes embernek el kell némítania a szárnyast. Ha nem jön össze, akkor az Ikrek életereje (ami közös, ugye) 20%-kal gyógyul. 
 A másik spell amire oda kell figyelni, a Vortexx. A Vortexx azokat sebzi akik ellenkező fázisban vannak, mint az azt éppen varázsló Iker. Ezeknek az embereknek amíg gyúrja a varázslatot (8 másodperc) fázist kell váltaniuk. Ha ez nem jön össze a varázslat sebzi a játékost és 30000 sebzést szenved el. 
A csata tehát az ikrek figyeléséről szól, és a debuffunk cseréjéről amikor ép valami csúnyát akarnak csinálni velünk. Az egész csata folyamára érvényes, hogy miután nincs már szükség arra, hogy váltsál magadon debuffot mindig és automatikusan térj vissza ahhoz, amit az elején rád osztottak.

 

Anub’Arak
 A csata 
 A harc 3 fázisból áll.A Permafrost az egyik legfontosabb tényező, amire az első két fázis során figyelni kell. Ez kék foltként jelentkezik a földön, és a felülről hulló jékgolyókból keletkezik. Egy távolsági dps feladata, hogy ezeket folyamatosan figyelje és ölje meg, hogy a földre kerüljenek. A golyóknak nincs sok életük, pár lövés elég nekik. 
 A Permafrost mindenkire hat a csata folyamán aki rajta áll. Gyakorlatilag egy erős jégréteg, ami megakadályozza Crypt Fiendek számára, hogy a föld alá süllyedjenek, és a játékosokat 80%-kal lassítja a mozgásukban, de ez nem igazán zavaró. 
 Anub’Arakot a raidtől elforgatva kell tankolni, mert maga elé jelentős damaget rak kúp formájú jéglehellet és cleave formájában. 
Az első két fázis egymást követi, míg a boss életereje el nem éri a 30%-ot és ezzel átlépünk a harmadikba. Az első fázisban tudjuk sebezni a bosst, tehát ott ez legyen a prioritás. a közelharci dps ne is foglalkozzon mással, és ha úgy érezzük, hogy az offtank megengedi felszereltségében akkor az addokkal ne is törődjön senki, majd lesz rájuk idő a második fázisban. Figyeljünk oda, hogy a bossnak 10 perces enrage timere van, ebbe bele kell férni. Gyakorlatilag ez maximálisan 4 elbújást enged meg, de akkor nagyon necces lehet az idő. (Minden föld alá bújás 1 percig tart és másfél percenként következik be.)
 03.01 A felszínen 
 Anub’Arak a felszínen van. A raid beáll a poziciójába, a main tank felveszi a bosst. Hamarosan 2 add érkezik, akiket a két offtank vesz fel (25 fős verzióban 2 offtank kell). Ezek a bogárkák (Crypt Fiend) nem ütnek nagyot, de egy Expose Armor debuffot pakolhatnak 10 alkalommal halmozódva az offtankra, ami hosszú távon nagy fizikai sebzés növekedést okozhat. A fázis folyamán 4 darab ilyen add érkezik, mindkét tank két-két darabot fogjon. A távolsági dps ha mindkét add megjelent – és be van tankolva – zergelje le őket. A közleharci dps üsse a bosst. 
A Crypt Fiendeket a Permafroston állva kell tankolni, hogy ne tudjanak elbújni.
 03.02 Anub’Arak a föld alatt 
 Másfél perccel a csata kezdete után Anub’Arak bebújik a föld alá. Ilyenkor a föld alól üt ki véletlenszerűen a játékosokra. Tüskéket bök kia föld alól, ezzel feldobva és sebezve a célpontot. Elég magasra repül akit elér, jelentős zuhanási sebzést is elszenved (a tüske és a zuhanás együtt közel 30 ezer sebzést jelent) A megoldást újra a Permafrost jelenti, ha rajta állunk, akkor a tüske beleragad a fagyrétegbe és Anub’Araknak más célpont után kell néznie. Mikor a fagyréteg megállítja a tüskét az el is pusztítja az effektet, tehát nagyon fontos, hogy a fagygömböket buzgón öljük, hogy mindig elég jég legyen alattunk. 
 Amíg Anub’Arak a föld alól piszkál minket új addok érkeznek. ezek hasonlóan az eddigiekhez kevés életerővel rendelkeznek, nem is ütnek nagyot, de egy debuffot pakolnak a raidre, így mihamarabb le kell őket ölni. 
 Körülbelül 1 perc után Anub’Arak elunja magát a föld alatt és újra előjön. Mindenki jegyezze meg, hogy merre volt a boss és rendeződjön az egyes fázis állapotába, mert amint előbukkan helyből nyomja a jéglehelletét. Ezt csak a tanknak szabad megkapnia. 
A PTR-en még lehetséges volt megakadályozni, hogy Anub’Arak ebújon, ezzel elindítva a második fázist, ha egy nagy adag Permafrostra húztuk, de ez a live realmeken már nem működik.
 03.03 30% életerő alatt 
 Ha Anub’Arak életereje eléri a 30%-ot többé nem bújik a föld alá és nem jön több add se. A maradék addokat – de ha lehet kerüljük el, hogy legyenek – meg kell ölni a fázis elején. 
 A boss aktiválja a Leeching Swarm képességét, ami sebzi a raidet, mindenkit,másodpercenként 10% életerő vesztést okozva. A boss az életerővesztést a saját gyógyítására használja, minimum 250-et kap minden ember sebzéséből. 
Ez a rész egy dps-heal verseny a túlélésért. A main tankot 50% életerő felett kell tartani, a raidet pedig masszív aoe heallel életben. A bosst azelött ekll leölni mielött ab healerek kifogynak a manából. Minden trinket, heroism/bloodlust ilyenkor menjen el. Minden ami damaget tud növelni szükséges, hogy a boss meghaljon.

Asztali nézet